Első fertályóra

 

…melyben a Tanítvány megismeri Shaidan-Juda nevét.

 

T: Mester! Néven nevezted az Igaztalant. Kitől való ez a név?

M: Az Igaztalan forrásából ered, a forráshoz legközelebbi helyről, amelyből meríthető.

T: Az igaztalannak mégis forrása van? Nem te mondád-é, hogy Igaztalan az, ami az Egyetlenből és az Egyből sem való.

M: Egyikből sem való: előbbi bírája, utóbbi szolgája, de nem belőlük való. Az Igaztalannak forrása ott van, ahol az Egy Kettővé lenne, s amelyet így ő, a Nem-Igaz el sosem érhet.

T: Akkor hát ki érhet el az Igaztalannak forrásához?

M: Senki, aki csakis az Egy-ben van.

T: Shaidan-Juda tehát nem az Egy-ben van?

M: Része lett annak, mint testednek a láz, ha beteg vagy. Benned van-é, vagy bőröd és a levegő határán?

T: Mester, hát nem csak jele-e a láz a betegségnek?

M: Amit elérsz és ami elér Téged, az nem lehet pusztán jel. Igy Shaidan-Juda sem az.

T: Ember ő, vagy fenomén?

M: Nem-ember az Egy-ben. Fenomén a Kettőben.

T: Ha nem-ember, akkor nem is ismerszik meg nevéről?

M: Shaidan-Juda nevéről nem ismerszik az Egy-ben, csak nevének betűiről. Ahogy Shaidan-Juda nem ismerszik az Egy-ben testének részeiről sem, csak teste egészéről.

T: Ő a testben van tehát? Beszélj erről, Mester!

M: Értsd meg előbb az idáig mondottakat, aztán kérdezz tovább.

Advertisements